Coldplay-Yellow中英文歌詞

很多人翻譯了這首歌,目前最廣為流傳的有兩種版本,

因為一個朋友過世了,生前曾經翻唱過這首歌,

於是這首歌在我腦海中揮之不去,

也讓我無法停止重播這首歌,研究這首歌的歌詞,

看了大家的版本,再參照Wiki後,其實"Yellow"在這首歌裡面是沒有任何含義的

***Martin went on to further explain that the word "yellow" has absolutely no meaning whatsoever and while writing the rest of the song he tried his best to change yellow to something else since every lyric before yellow made no sense but in the end the word "yellow" just sounded right. Martin also told Stern that through the years depending on the attitude and manner of whoever interviews him, he would make up some story about a song or album titles just to move on to the next question. Martin applauded Stern saying "I like you, Howard, so that's the first time I've ever told anyone the truth behind 'Yellow'."***

我想也可以說,是有各種含義的,甚至你可以把他想成是空格,

看聽歌的你,想填入什麼詞,所以我想自行練習翻譯這首歌,

不會像前輩們翻譯的那麼好,甚至是淺白的

但我想當成對"妳"的追思,因為每當我聽到這首歌,都會落淚

 

Look at the stars,

Look how they shine for you,

And everything you do,

Yeah, they were all yellow.

凝望繁星

他們如此閃爍

為你  及你的一切一切

是啊,他們是這麼的Yellow


I came along,

I wrote a song for you,

And all the things you do,

And it was called 'Yellow.'

我獨自前來

我寫了一首歌

為你 及你的一切一切

而他被命名為"Yellow"


So then I took my turn,

Oh what a thing to have done,

And it was all 'Yellow.'

於是 我付諸行動了

那被完成的事

也是Yellow的


Your skin

Oh yeah, your skin and bones,

Turn into something beautiful,

D'You know, you know I love you so,

You know I love you so.

你的肌膚

不,從你的外表到內在

昇華成某種美麗 我卻無法闡述

你知道嗎 你知道我是如此愛你

你知道我已愛你至此

 

I swam across,

I jumped across for you,

Oh what a thing to do.

Cos you were all 'Yellow,'

我想跨越一切障礙向你靠近

我試著劃水而過  試著跳躍而過

我為你做的所有

都是因為你是如此Yellow


I drew a line,

I drew a line for you,

Oh what a thing to do,

And it was all 'Yellow.'

我畫了一條線

我在你和我之間畫了一條界線

天啊 我做的這件事

是多麼的Yellow

 

Your skin,

Oh yeah your skin and bones,

Turn into something beautiful,

And you know for you,

I'd bleed myself dry for you,

I'd bleed myself dry.

 

你的肌膚

不,從你的外表到內在

昇華成某種美麗 我卻無法闡述

而你知道的 為你

我想要為你傾盡我的所有

我渴望傾盡我的所有



It's true, look how they shine for you,

Look how they shine for you,

Look how they shine for,

Look how they shine for you,

Look how they shine for you,

Look how they shine.

真的 看他們是如此為你閃爍

看他們如此為你閃爍

看他們如此為你

看他們如此為你閃爍

看他們如此為你閃爍

看他們如此閃爍


Look at the stars,

Look how they shine for you,

And all the things that you do.

看看那些繁星吧

看看他們為你 與你的一切一切

是如此燃燒生命般的閃爍

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 velda 的頭像
    velda

    Velda's life

    velda 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()